المان­‌های بکار رفته در هر فضا، متخصصان را برای قضاوت و درک اصول طراح داخلی آن راهنمایی می‌کنند. بسیار پیش می‌آید که در خرید از یک فروشگاه دکوراسیون داخلی در انتخاب رنگ تردید داشته باشیم. وقتی صحبت از طراحی فضاهای تجاری به میان می‌آید، المان‌ها و اصول بکار رفته در فضا تاثیر چشم‌گیری بر شناخته شدن برند و برقرای ارتباط محصول شما با مشتریان خواهند داشت. تحقیقات نشان‌دهنده تاثیر چشم‌گیر خطوط، جهت‌گیری و نحوه ترکیب آنها با هم برای ایجاد یک شکل در طراحی داخلی یک فضا و تاثیر آن بر مشتریان هستند. خطوط ساده در صورت ترکیب صحیح می‌توانند برانگیزاننده احساسات مشتریان باشند و نقاط کانونی ویژه‌ای برای تمرکز دید در یک فضا به او بدهند. بدیهی است که انتخاب نور و رنگ دکوراسیون داخلی نیز نقش بسیار مهمی در فضای ایجاد شده بر ذهن و ضمیر مشتریان بازی خواهد کرد. انتخاب رنگ مناسب نه تنها به شناخته‌تر شدن برند شما کمک خواهد کرد بلکه می‌توانند احساسات انتخاب شده توسط مدیران را برانگیزند.

هوم اند در ادامه شما را با بعضی از تاثیرات رنگ‌ها بر مشتریان یک کسب و کار آشنا خواهد کرد.

توجه به ابعاد فضا

رستوران استیک طراحی شده توسط FITZSIMMONS ARCHITECTS که رنگ قرمز را به خاطر تهییج مغز برای افزایش اشتها بکار برده است.

رنگ دکوراسیون داخلی هوم اندانتخاب رنگ‌ها باید با توجه به نیاز و نوع فضا و لوازم موجود انجام شود. بنابراین لازم است که در خرید دکوراسیون داخلی به فضایی که برا آن خرید می‌کنید دقت داشته باشید. استفاده از رنگ‌های روشن و گرم فضا را بزرگ‌تر و مرزها را گسترده‌تر نشان می‌دهند. در صورتی که رنگ‌های تیره فضا را سنگین و کوچک نمایان می‌کنند. رنگ‌آمیزی سقف با رنگ‌های تیره ارتفاع را کوتاه‌تر به نظر می‌رسانند.

بنابراین انتخاب رنگ مناسب در طراحی داخلی، می‌تواند دکوراسیون داخلی شما را به کلی تغییر دهد و تاثیر زیادی بر کسب و کار شما داشته باشد.

تاثیر و تاثر رنگ‌ها

رنگ‌ها هم بر طراحی داخلی تاثیر می‌گذارند هم از آن تاثیر می‌پذیرند. برای مثال نورپردازی محیط در نحوه نمایش رنگ‌ها نقش مهمی بازی می‌کند. درک این موضوع با دقت در تغییر جلوه رنگ‌ها با تغییر نور در طول روز بسیار آسان­‌تر خواهد شد. در وجه شرقی ساختمان‌ها و با نور صبح اجسام رنگ‌های خود را نسبت به نور بی رمق بعداز ظهر به گونه‌های متفاوتی به نمایش خواهند گذاشت. به همین طریق نوع، جنس و دمای رنگ حباب لامپ‌های انتخاب شده در نحوه به نظر رسیدن آنها تفاوت بسیاری ایجاد می‌کند.

کلماتی مانند “اصلی”، “مکمل”، “گرم” و “سرد” شامل مفاهیم مهمی هستند که دانستن آنها برای انتخاب صحیح رنگ و نور دکوراسیون داخلی حیاتی هستند. برای مثال رنگ‌های مکمل در چرخه رنگ‌ها دقیقا از روی همدیگر عبور می کنند و وقتی در کنار همدیگر استفاده می‌شوند، یکدیگر را بسیار شاخص نشان می‌دهند. رنگ خاکستری نیز در کنار رنگ آبی، گرم و در کنار رنگ قرمز، سرد به نظر می‌آید. رنگ‌ها برای ایجاد نقاط کانونی بکار می‌روند و راه خوبی برای نشان دادن ویژگی‌های شخصیت طراح هستند.

جری راست و شرکت او از بکار بردن رنگ‌های مختلف و متضاد حتی برای طراحی داخلی دفتر کار واهمه‌ای ندارد.

رنگ دکور خانه هوم اند

تاثیرات فیزیکی و روانی رنگ دکوراسیون داخلی

ثابت شده است که رنگ‌های گوناگون پاسخ‌های فیزیکی و روانی مختلفی از بدن انسان دریافت می‌کنند. رنگ قرمز می‌تواند ضربان قلب انسان را افزایش دهد و این توهم را ایجاد کند که زمان زودتر می‌گذرد. همچنین بعضی از روانشناسان معنقدند که رنگ قرمز اشتها را افزایش می‌دهد. آبی نیز به رنگ “خرد” معروف است. این رنگ را محرک مغز برای اندیشیدن، برقراری ارتباط و تمرکز می‌دانند. زرد نیز رنگ “احساسات” است. استفاده از بعضی ترکیب رنگ های زرد در دکوراسیون داخلی، خوشبینی و اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد. در حالیکه استفاده از بعضی زردها، اضطراب و افسردگی به همراه خواهد آورد. قانونی کلی در طراحی داخلی وجود دارد که رنگ‌های گرم محرک و رنگ‌های سرد آرامش‌بخش هستند. رنگ‌ها همچینین می‌توانند معانی فرهنگی و مذهبی داشته باشند. برای مثال برای کانادایی‌ها قرمز رنگ جناح لیبرال و آبی رنگ جناح محافظه‌کار به شمار می‌آید.

ترکیب رنگ چیدمان منزل هوم اندکمپانی گوگل یکی از شرکت‌هایی است که به خوبی این پتانسیل رنگ‌ها، نورپردازی‌ها و خطوط را شناخته و بکار برده است. در این شرکت، استفاده از المان‌های صحیح محیطی سرگرم کننده و بانشاط ایجاد کرده است که کارمندان برای کار در آن لحظه شماری می‌کنند.

منبع: https://www.hatchdesign.ca

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه