راهنمای عودت کالا

از اهداف هوم اِند خرید با رضایت مندی کامل مشتری می باشد. ما در تلاشیم تا مشتری خریدی با رضایت و آسوده خاطر انجام دهد. ما همواره می کوشیم تا کالا به صورت صحیح و سالم و مطابق سفارش مشتری به دست او برسد. اما ممکن است مشتریان در این فرآیند با مسائلی دچار شوند که برای آن ها تمهیداتی اندیشیده شده است.

شرایط عمومی بازگشت کالا

  • مشتری موظف است در هنگام دریافت کالا از پیک یا مامور پست بسته خود را از نظر ظاهری بررسی نماید و در صورت وجود آسیب فیزیکی از دریافت بسته خودداری نماید، همچنین مشتری موظف است در حضور مامور پست یا پیک محتویات سفارش خود را با فاکتور تطابق داده و در صورت تفاوت تعداد کالای ارسال شده با فاکتور از دریافت آن خود داری نمایند.
  • هرگونه دخل و تصرف در کالا، اعم از استفاده، مخدوش کردن یا باز کردن پلمپ، پاره شدن لیبل مانع از امکان انصراف از خرید یا بازگشت کالا می شود. لذا قبل از باز کردن  و استفاده از محصول به تاریخ انقضا، تطابق کالا با سفارش و سایر موارد که منجر به لغو سفارش می شود توجه فرمایید. لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.استفاده از این سرویس تنها در صورتی ممکن است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود بازگردانده شود.برچسب‌زدن  و یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
  • در صورتی که موجودی کالای آسیب دیده در هوم اِند به اتمام برسد، و هوم اِند امکان تعویض کالای آسیب دیده با کالای جایگزین را نداشته باشد، می‌تواند مبلغ کالا را به حساب خریدار استرداد نماید و نوسان‏‌های قیمت باعث کاهش و یا افزایش این مبلغ نمی‌‏شود
  • پس از دریافت کالا توسط انبار، بخش کنترل کیفیت،مورد اعلام شده توسط مشتری را مورد بررسی قرار می دهد در صورت صحت کالا تعویض یا وجه آن عودت داده می شود در غیر این صورت کالا مجددا برای مشتری ارسال خواهد شد.
  • نکته مهم : برای کالاهای های سفارشی و دست ساز در هر زمان بعد از ثبت سفارش و پرداخت امکان لغو سفارش وجود ندارد.

 

در چه صورتی میتوانیم کالا را عودت دهیم؟

  • ایراد فنی:

در صورت وجود هرگونه ایراد در کالای دریافت شده، مشتریان عزیز در صورت سالم نگه داشتن کارتن حداکثر 48 ساعت باید مورد را به تیم پشتیبانی هوم اِند رو اطلاع دهند. تیم پشتیبانی هوم اِند رو پس از بررسی مورد اعلام شده از سمت مشتریان راهنمایی های لازم را جهت عودت یا تعویض کالا انجام می دهند.
در مواردی مانند خرید هود ، اجاق گاز ، فر و … که می بایست نصب حتما توسط نصاب شرکت نصب گردد تا گارانتی شروع گردد ، ایراد فنی فقط با تاییدیه نصاب شرکت تامین کننده و تا ۷ روز قابل قبول است.

نکته: این سرویس اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات تزئینی) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‏‏‌شود.استفاده نادرست پس از تحویل کالا مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه‌اندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفاده‌ی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) را شامل می‌شود.

  • مغایرت کالای دریافت شده با سفارش

درصورت مغایرت کالای دریافت شده با اطلاعات مندرج در سایت مشتری می بایست ظرف مدت 48 ساعت پس از دریافت کالا، مغایرت را به اطلاع تیم پشتیبانی برساند. در غیر اینصورت مسئولیتی متوجه هوم اِند نخواهد بود.پس از اعلام،بررسی های اولیه توسط پشتیبانی هوم اِند رو انجام می گردد و راهنمایی های لازم جهت بازگشت و عودت کالا توسط ایشان صورت می گیرد.

نکته : عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره‌ای جزییات با کالای اصلی تفاوت‌هایی داشته باشد به استناد آن‌ها نمی‌توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب‌سایت است

  • انصراف از خرید و عودت کالا

درخواست انصراف از خرید(به دلایل سلیقه) فقط تا حداکثر 24 ساعت  پس از دریافت سفارش توسط مشتری و فقط با امکان تعویض کالا امکان پذیر می باشد . پس از آن به هیچ وجه امکان انصراف از سفارش و عودت کالا وجود نخواهد داشت. انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق می‌گیرد که باز نشده باشد. هر‌گونه دخل و تصرف، باز کردن بسته‌بندی اولیه، پلمپ، برچسب‌ها و حتی نایلون وکیوم ، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد. حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.عودت کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا باز نشده و در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد و به هیچ عنوان استفاده نشده باشد و همه ملزومات و اقلام همراه آن ارسال شود.باید محصولات در بسته بندی اولیه و به همراه فاکتور و هدایا عودت داده شود ،در غیر اینصورت امکان عودت و بازگشت کالا امکان پذیر نمی باشد.

 

اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد

-قابل ذکر است فروشگاه هیچگونه تعهدی در قبال مشکلات و خسارات ایجاد شده (از جمله شکستگی) توسط مجموعه های حمل و نقل را ندارد اما با توجه به آنکه تجربه نشان داده است که شرکت پست و به خصوص باربری، در مواقع بروز خسارت، معمولا پاسخگو نمی باشند، فروشگاه برای اطمینان خاطر خریداران خود از جبران خسارت و عدم درگیر شدن در پروسه های کاری شرکتهای مربوطه، امکان “بیمه ارسال” را برای مشتریان فراهم نموده است.بر این اساس مشتریانی که گزینه “بیمه ارسال” را انتخاب می نمایند در صورت بروز هر گونه حادثه، صرفا با هوم اِند طرف حساب بوده و هوم اِند در حداقل بازه زمانی مشکل وارده را مستقیما حل خواهد نمود.

البته باید توجه نمود که حتی استفاده از بیمه تکمیلی برای جبران خسارت نیز صرفا منوط به آن است که مشتریان محترم قبل از تحویل گرفتن کالا، صحت و سلامت ظاهری آن را بررسی و در صورتیکه کالا یا بسته بندی آن دچار مشکل شده باشد، آن را تحویل نگرفته و رسید مبتنی بر دریافت کالا بصورت صحیح و سالم را امضاء نکرده باشند؛ در این مواقع لازم است مشتریان بلافاصله پس از اطلاع از مشکل، هوم اِند را از مشکل رخ داده، مطلع نمایند.

-لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری کنید. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود بازگردانده شود. برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
– کالای آسیب دیده به همراه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور ارسال شود.
– در صورتی که آسیب کالا، در لحظه قابل مشاهده باشد، مشتری می‏‌تواند از تحویل‌گرفتن مرسوله خودداری کن. تا جهت بررسی و ارسال مجدد بازگردانده شود.
-پس از بررسی کالاهای مرجوعی توسط کارشناسان ،در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال می‌شود.

 

هزینه بازگشت کالا

  • در صورتی که کالا دچار ایراد بوده یا با اطلاعات مندرج در سایت تطابق نداشت هزینه عودت کالا بر عهده هوم اِند می باشد، بنابراین پس از بازگشت کالا به هوم اِند باید تصویر برگه پستی یا فاکتور پیک را از طریق تلگرام برای پشتیبانی هوم اِند رو ارسال نمایید؛ در صورت عدم داشتن فاکتور پستی یا پیک امکان عودت هزینه ارسال وجود نخواهد داشت.
  • در صورت انصراف از خرید که شامل هیچ کدام از موارد فوق نباشد، هزینه عودت کالا بر عهده مشتری می باشد.

عودت وجه

  • 2 تا 4 روز کاری پس از دریافت کالا و بررسی موارد اعلام شده از سمت مشتری، عودت وجه به حساب مشتری صورت می گیرد.
بستن
مقایسه